rhino6

Szöveg, képek: Szimcsák Attila (Rhino Tours)
Robogóval az Isztriára

A már hagyományosnak mondható (második) robogó túránkon az Isztriai-félsziget felderítését tűztük ki célnak. A Honda Hungary jóvoltából egy új Honda PCX nyergében teljesítettem a közel 1800 kilométeres távot... Az Isztriai-félsziget egy csoda, számomra valahol Korzika és Toscana keveréke, egy karnyújtásnyira - még robogóval is!
Honda PCX 125-ösöm hűséges és takarékos társnak bizonyult. Végsebessége óra szerint 104 km/h volt, még ha folyamatosan ezzel a sebességgel is haladtunk, a fogyasztás akkor sem ment 3,1 l/100km felé. A túrán mért étvágya egyébként átlag 2,7 l/100km volt. Ezzel az értékkel a legtakarékosabb 125-ös volt a három tesztmotor között.


Indulásnál a pakolás okozott egy kisebb fejtörést, mert hátsó doboz nélkül a PCX szerény tárolókapacitással rendelkezik. Végül az ülés alatti csomagtartóban és egy üléstáskában elfért a felszerelésem egy része, de jutott még a többiek motorjára is bőven. Nagyon tetszett, hogy a benzintank nyílása nem az ülés alatt van: tavaly minden egyes tankolásnál le kellett bontanom az ülésre szerelt málhámat az SH125-ről. Nyitni a tankot és az ülést is a gyújtáskapcsoló melletti kapcsolóval lehet.

pcx_1

Az egyik legjobb városi robogó a festői szépségű Isztrián

Ötletes biztonsági zárat tettek a gyújtáskapcsolóra, ez egy mozdulattal eltünteti a kulcsnyílást, megakadályozva ezzel, hogy egy csavarhúzóval beindítsák a kismotort. A start-stop funkciót szoknom kellett, mindig a régi MZ-m jutott eszembe amikor lámpánál néhány másodperc után leállt a blokk, de míg az MZ-nél ilyenkor pár perces kínos rugdosás következett, a PCX egy gondolattal előbb indul minthogy meghúznám a gázmarkolatot... Aki sokat közlekedik a városban annak biztos megmutatkozik a fogyasztásában ez a technikai csemege, de ha más haszna nincs, akkor is legalább tudjuk, hogy nem kipufogunk, amíg állva várakozunk.

pcx_2pcx_4

Nagyon hasznos a "manuális indításgátló" mellett az is, hogy a tanksapka és az ülés is gombnyomásra nyíilik. Túrázáskor nem igazán, de városban, mindennapi használat során a (kikapcsolható) start/stop automatika is értelmet nyer
Az elöl-hátul 14 collos kerekek nagyon stabillá tették a motort. A kategóriához képest szuper volt a futóműve, a tengerparti szerpentinen én tudtam a legjobb tempót menni. A jó kezelhetőség mindennapi ingázásra is tökéletessé teszi a PCX-et, a kemény ülés és a jól beállított, de alacsony szélvédő hosszabb távok leküzdését is engedi. Napi 600 kilométer egy robogó nyergében nem egy leányálom, de az utolsó 100 kilométertől eltekintve kényelmesen vészeltem át a hazautat. A lábamnak volt elegendő mozgástere, az üléstáskának neki tudtam dőlni. Egy teli tankkal kényelmesen 210-220 kilométert tudott megtenni a kis Honda és ez mindig jó alkalmat szolgáltatott a végtagjaink megmozgatására. A három tesztmotor közül 70km/h-ig a PCX-nek nem volt vetélytársa, ez a felgyorsult városi forgalomban is nagy előnyt jelent, a lámpától elindulva nem sokan tudtak megelőzni.

pcx_3pcx_5

Nem egy csaomagtartó-bajnok a PCX, de igazából nem is internacionális túrázásra készült a gép...
Az ára regisztrációs adóval 698.000. forint - hogy ez sok vagy kevés, mindenki döntse el maga. Ami azonban biztos, ha már megszerezted a PCX-et, akkor nagyon hálás, mindenes kis motor kapsz a mindennapokra, alacsony fenntartási költséggel. Fájó szívvel adtam vissza, mint eddig minden tesztmotort...


pcx_6

Viszonylag nagy kerekek, biztonságos futómű, alacsony fogyasztás, könnyű kezelhetőség...
"Lazy Way Istria 2011" robogó túra galéria

pcx_8

Svetvincenat - gyönyörű falucska

pcx_9

Sveta Marina öböl, príma stranddal

pcx_10

A PCX mint mindenes

pcx_7

Trget - halászfalu kiváló étteremmel a kikötőben

pcx_11

A teszt írója - hamarosan a horvátországi kirándulás élményeit is elmeséli...